Ambulansfärd + allergi + förkylning = MIDSOMMAR!

Inget bra sker när det är midsommar det är bara att konstatera! Blev akut jätteallergisk/förkyld i torsdags, sista dagen på jobbet, tänkte att det går väl över.. jo just ja jävlar vad det gick över. I fredags var vi bjudna på mat hos svärföräldrarna, vi kom dit, åt och sen kunde jag inte andas! Helt plötsligt kändes det som att jag andades genom ett sugrör extremt obehagligt kan tilläggas för dej som aldrig upplevt det, det spelade ingen roll vad jag gjorde. Alternativen började övervägas, åka till Akuten i Avesta, leta på astmamedicin mm.

Jag som inte vill vara till besvär och inte heller vill inse att det är så illa som det faktiskt är (det pep och väste om hela mig både när jag andades in och ut) väljer naturligtvis det sista alternativet att leta på astmamedicin. Får tag på svägerskan efter mycket om och men, och hon tror hon har medicin hemma, vi åker dit och hittar symbicort som jag tar av och även lånar med mig hem, kanon det funkade ju hur bra som helst, problemen försvann (iaf med andningen) och jag trodde faran var över. ICKE!!!!gick och la mej o då började helvete nr 2, hade egentligen inga problem med halsen men nu kändes det som om jag hade en stor klump som satt fast i halsen, får ta jättedjupa andetag för att det ska kännas som att jag får nån luft överhuvudtaget, jag låter och väsnas och kan absolut inte sova, vid fyratiden flyttar jag ut mig i tvrummet för att störa så lite som möjligt plus att det bara är möjligt för mig att få luft när jag sitter upp.

Vid halv sex står jag inte ut längre och känner att jag måste prata med nån för nu är det riktigt obehagligt och jag börjar känna mig rätt skraj. Ringer sjukvårdsupplysningen och hon hör knappt vad jag säger för jag bara väser. Efter en stund frågar hon om jag verkligen mår bra, nä svarar jag , jag har väldigt svårt att andas. Då händer det grejjer hon säger åt mig att jag inte får lägga på luren under några som helst omständigheter för hon ska skicka en ambulans en prio etta! Jisses tänker jag är det så illa ?! en prio etta...

Jag går in i sovrummet o talar om för John att det kommer en ambulans o hämtar mig snart, klär på mig, fortfarande med luren mot örat när en man börjar prata med mig, jag förklarar att min särbo o bonusdotter sover, men dom tyckte nog att jag var helt knäpp för det var väl ändå inte prio ett at dom skulle få sova, men jag hann iaf klä på mej och gå ut i friska luften o vänta så kom ambulansen.

2 jättetrevlig tjejjer från Fagersta Ambulansen hjälpte mig in och jag fick börja andas i en mask, det lättar lite och jag känner hur trött jag är, kommer fram till Avesta lasarett och dom tar prover osv. Efter ett tag kommer en läkare, en utländsk som inte fattar vad jag säger, och rösten är inte den starkaste plus at jag är dödstrött vid det här laget, men tillslut får jag iaf 6st betapred tabletter och ett recept på detsamma. Men allergimedicinen ska jag visst köpa receptfritt på apoteket på måndag. hmm ja jag orkade inte opponera mig. Sen kom en liten flicksnärta med medicinen jag skulle ta och sen sa hon ja då får du åka hem nu då. Ok men hur kommer jag hem då? Jag kom ju hit i Ambulans? Sur som ättika gick hon iväg för att kolla om det går att ordna, kommer tillbaka ett tag senare och undrar om det är till Lindesberg jag ska, nä jag ska till Fagersta, ännu surare går hon ut för att komma tillbaka och bara snäsa att det kommer en taxi till prick kl nio utanför entren till väntrummen. Jag går ut o sätter mig i väntrummet på ett lasarett där jag aldrig tidigare vart och väntar på en taxi, som kom kvart i nio ;)

Allt gick iaf bra men jag känner mej inte riktigt på topp men det är bättre än inatt iaf! Hoppas ni andra haft en bättre midsommar helg än vad jag har haft :)


Later/Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0